Антикорупційна програма ДП Реінтеграція та відновлення

Для працівників ДП ”Реінтеграції та відновлення”

Антикорупційна программа 2022-2024

Звіт про виконання плану роботи Уповноваженої особи з антикорупційної діяльності за 2023 рік

План роботи Уповноваженої особи з антикорупційної діяльності на 2024 рік

Нормативно-правова база

Наказ про внесення змін до персонального складу робочої групи з оцінювання корупційних ризиків

Наказ про внесення змін до складу робочої групи з оцінювання корупційних ризиків

Уповноважений з питань запобігання корупції підприємства

Земляний Микола Дмитрович

Конфлікт інтересів та шляхи його вирішення

Основним із корупційних ризиків і той який часто в житті ми зустрічаємо є конфлікт інтересів.

Конфлікт інтересів – це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями.

Конфлікт інтересів поділяється  на: 
  • Потенційний конфлікт інтересів це коли можлива суперечність між приватним інтересом та службовими обов’язками;
  • Реальний конфлікт інтересів це коли суперечність між приватним інтересом та службовими обов’язками вже настала.
Як показує практика потенційний конфлікт  інтересів завжди переходить в реальний.

Основною складовою конфлікту інтересу є приватний інтерес, він буває як майновий так і немайновий.

Треба взяти до уваги, що приватний інтерес може вплинути або впливає на об’єктивність чи неупередженість прийняття рішень, під час виконання службових обов’язків особи.

Державне підприємство «Реінтеграція та відновлення» 17 лютого 2023року затвердило Порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів де прописані заходи, як діяти працівнику Підприємства на випадок виникнення у нього конфлікту інтересів.

Працівник Підприємства не пізніше наступного дня після виникнення конфлікту інтересів повинен повідомити  керівника підприємства в письмовому вигляді про його наявність.

Після перевірки і підтвердження у працівника конфлікту інтересів керівник Підприємства приймає рішення по врегулюванню конфлікту інтересів згідно прийнятому Порядку та Закону «Про запобігання корупції».

Розглянемо приклад:

Особа є працівником державного підприємства , та паралельно в вільний час працює керівником благодійної установи це може бути як Громадське об’єднання або Благодійний фонд ( далі Громадська організація).

Зрозуміло, що на поточний момент Громадська організація скоріш за все займається різними видами діяльності по забезпеченні та допомозі певних категорій громадян, які в тому числі  є статутною діяльністю Підприємства.

 Тут уже закладено потенційний конфлікт інтересів який може перерости в реальний.

Потенційний конфлікт переростає в реальний, коли особа починає в будь- якій спосіб використовувати Громадську організацію в корисливих цілях або починає пов’язувати діяльність Підприємства через Громадську організацію. Це може бути фінансування Громадської організації третіми особами ( донорами), кошти яких направлялися на діяльність Підприємства, привласнення майна від донорів, допомога яких була націлена на державне підприємство або державну програму. Ситуацій може бути безліч. Тож пропонуємо Вам звертатися за порадою вчасно.

Це може бути як звернення в письмовій формі за роз’ясненнями до НАЗК і тоді просимо повідомити про це директора установи по основному місцю роботи так і звернення до Уповноваженого з антикорупційної діяльності Підприємства.

Треба розуміти що незнання законодавства не звільняє від кримінальної, адміністративної цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності.

Просимо звертатися за консультацією в будь- який час.

Додаткова інформація

  1. Розумійте свої інтереси: Будьте свідомими своїх власних інтересів і переконайтеся, що вони не перетинаються з обов’язками або впливом, які можуть вплинути на ваше прийняття рішень.
  2. Розпізнавайте потенційні конфлікти: Приділяйте увагу ситуаціям, де ваші особисті інтереси можуть впливати на вашу здатність приймати об’єктивні рішення. Наприклад, якщо ви маєте фінансову зацікавленість у певному бізнесі, це може вплинути на вашу об’єктивність при оцінці ризиків.
  3. Зберігайте прозорість: Уникайте ситуацій, де ви зберігаєте конфлікт інтересів в таємниці. Завжди повідомляйте своїм наділеним владою або керівництву про потенційні конфлікти інтересів, які можуть вплинути на вашу працю або прийняття рішень.
  4. Дотримуйтесь правил і політик: Заслуховуйтеся відповідних правил і політик, які встановлені вашою організацією, і дотримуйтесь їх. Це можуть бути обмеження щодо фінансових інвестицій, участі в певних угодах або прийняття подарунків від сторонніх осіб.
  5. Запитуйте допомогу: Якщо у вас є сумніви щодо можливого конфлікту інтересів або ви не впевнені, як виявити або уникнути його, не соромтесь запитати допомоги. Зверніться до свого керівництва, юридичного відділу або уповноваженого з антикорупційної діяльності для отримання поради і керівництва.
  6. Дотримуйтеся професійної етики: Не використовуйте своє становище або ресурси організації для здійснення особистої користі. Пам’ятайте про свої професійні обов’язки та відповідальність перед організацією, клієнтами або стейкхолдерами.
  7. Забезпечуйте незалежну оцінку: Уникайте ситуацій, де ваша роль в одному процесі може перетинатися з вашою роллю в іншому процесі, що може створити конфлікт інтересів. Наприклад, якщо ви відповідаєте за закупівлю товарів, уникайте прийняття рішень про закупівлю від своїх особистих бізнес-партнерів.
  8. Будьте чесними і прозорими: Якщо ви виявите конфлікт інтересів або потенційну ситуацію, що може його створити, будьте чесними і прозорими. Сповістіть про це відповідні сторони та спробуйте знайти вирішення, яке буде справедливим і вирішить конфлікт інтересів.

Пам’ятайте, конфлікт інтересів може пошкодити вашу репутацію, вплинути на відносини з іншими людьми та навіть призвести до правових проблем. Тому завжди стежте за своїми діями та прагніть діяти в інтересах справедливості та об’єктивності.

Порядок-Конфлікт-інтересів.pdf

Інформація по є-деклараціям.

Хто з юридичних осіб публічного права повинен подавати декларації

Закон про відновлення декларування суттєво зменшив кількість декларантів у державних та комунальних підприємствах, закладах, установах, організаціях – юридичних особах публічного права.

Згідно з роз’ясненням НАЗК, до декларантів із числа посадових осіб юридичних осіб публічного права (ЮОПП) належать:

  • голови та члени наглядової ради, ради директорів, виконавчого органу,  комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії);
  • ліквідатор;
  • керівник, заступник керівника;
  • головний бухгалтер;
  • корпоративний секретар;
  • особа, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу та її заступники;
  • члени іншого органу управління (крім консультативного).

Тобто декларантами у ЮОПП залишилися лише топпосадовці. Всі інші більше не повинні подавати декларації будь-якого виду (у т. ч. декларації при звільненні та щорічні декларації за 2021, 2022, 2023 роки), зокрема:

  • керівники нижчого за ієрархією рівня (структурних підрозділів);
  • інші працівники ЮОПП, які мають повноваження здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції;
  • керівники підрозділів закупівель.

Якщо ж працівник ЮОПП є декларантом за іншою посадою/статусом, визначеним у ст. 3 Закону (наприклад є депутатом місцевої ради), то він зобов’язаний подати всі передбачені Законом декларації.  

Декларації, які під час дії воєнного стану були добровільно подані особами, які з 12 жовтня 2023 року більше не є суб’єктами декларування, зберігаються у Реєстрі декларацій упродовж п’яти років.

Проте остання подана такою особою декларація зберігатиметься безстроково. Видалення таких декларації до спливу 5-річного строку не передбачено чинним законодавством.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

Контакти для звернень щодо порушень антикорупційного законодавства

Електронна адреса: [email protected]

Телефон: +38 (044) 248-15-45 ( з 09.00 до 18.00)

Дні прийому: кожні вівторок, середа та п’ятниця (з 10.00 до 13.00.)

Надана інформація буде розглянута  та перевірена згідно з чинним законодавством та за результатами її розгляду буде надано відповідь та вжито необхідних заходів.